Numărul persoanelor care renunță la joburi fixe și aleg activități independente a crescut în ultimii ani. Există numeroase profesii în care să fii freelancer poate fi o opțiune bună, printre acestea numărându-se și cele din digital marketing.
Ce înseamnă să fii freelancer? Nu ai un program fix, nu trebuie să mergi în fiecare zi la birou, poți lucra de oriunde, nu ai un cod vestimentar pe care să-l respecți și nu ai șefi. Însă, deși poate părea nemaipomenit să lucrezi ca freelancer, este important să fii un bun organizator, deoarece, chiar dacă nu ai un program strict, trebuie să gestionezi bine timpul și să îndeplinești sarcinile de lucru în concordanță cu deadline-urile stabilite. În plus, deși nu ai șefi, lucrezi cu mai mulți clienți, de părerile cărora e bine să ții cont și să găsiți împreună cel mai eficient mod de colaborare.
De ce ai nevoie pentru a lucra ca freelancer în digital marketing? Ai putea crede că atât timp cât găsești o ofertă bună la laptopuri ca să-ți cumperi dispozitivul pe care să-ți desfășori activitatea și îți faci un abonament la internet de mare viteză poți porni pe cont propriu. Însă, înainte de a renunța la un loc de muncă stabil, trebuie să iei în calcul toate detaliile care contează pentru a-ți desfășura eficient activitatea ca freelancer și pentru a face profit din profesia aleasă.
Iată, așadar, de ce ai nevoie pentru a lucra ca freelancer în digital marketing:
Un portofoliu de carieră
Un specialist în marketing digital este o persoană care folosește unul sau mai multe canale și tehnici de marketing, pentru a ajuta companiile să își promoveze produsele și serviciile. Marketerii digitali se specializează, de obicei, într-unul dintre numeroasele canale de marketing digital disponibile: Content marketing, Search Engine Optimization (SEO), Graphic Design, PPC (pay-per-click), Social Media, Direct Marketing etc.
În momentul în care alegi să fii freelancer, trebuie să ai un portofoliu de carieră, care să evidențieze abilitățile și experiența, întrucât va trebui să-ți prezinți munca în fața potențialilor clienți.
Așadar, ar trebui să ai competențele necesare pentru tipul de muncă pe care vrei să o faci și să fii cunoscut în domeniul de activitate în care activezi.
Echipament și software
Pentru a-ți desfășura activitatea, vei avea nevoie de un laptop sau de un computer și de o conexiune bună la internet. Pe lângă acestea, în funcție de tipul de muncă digitală pentru care ești specializat, ai nevoie de programe sau software specifice. De exemplu, dacă ești grafician, vei avea nevoie de un computer cu un software de design, cum ar fi Adobe Creative Suite. Dacă lucrezi ca specialist SEO, vei avea nevoie de programe care să te ajute să analizezi datele, precum Google Analytics și Ahrefs.
Abilități de comunicare și de business
Ca freelancer, va trebui să comunici eficient cu clienții, să le înțelegi nevoile și să fii capabil să-ți exprimi clar ideile și modul în care îți vei desfășura activitatea. De aceea, abilitățile de comunicare sunt esențiale, dacă vrei să lucrezi independent.
Totodată, ai nevoie de competențe de business. În esență, când ești freelancer, îți conduci propria afacere, motiv pentru care ai nevoie de anumite abilități în acest domeniu, cum ar fi gestionarea banilor, facturarea și promovarea. Astfel că, trebuie să ai o formă de înregistrare juridică, pentru a-ți declara câștigurile: fie că îți faci SRL (o societate cu răspundere limitata), fie că îți înființezi un PFA (persoană fizică autorizată).
Să fii freelancer are multe beneficii, printre care flexibilitatea, autonomia, diversitatea, potențialul mare de câștig, însă este important să iei în calcul toate situațiile de risc și să ai economii, înainte de a porni pe acest drum, întrucât câștigurile pot varia de la o lună la alta, mai ales la început.
Sursă foto: Freepik