Evoluţia este una din cele mai importante părți din viaţa unui business. Deşi începuturile sunt grele, odată ce ai pus bazele unei afaceri, vei descoperi provocări şi în păstrarea unei poziţii de top în preferinţele clienţilor. Din fericire, cu ajutorul tehnologiei, a oamenilor potriviţi şi a unor decizii înţelepte, poţi parcurge paşi importanţi în acest sens.
Indiferent dacă deţii o afacere nouă sau deja a acumulat ani de experienţă, cu siguranţă ai simțit cel puţin o dată că eşti în impas. Faptul că începuturile sunt dificile este un lucru cunoscut de toată lumea. Însă, nu mulţi cunosc efortul necesar pentru a se menține în topul preferinţelor clienţilor, mai ales acum când concurenţa este una acerbă, în orice domeniu.
Tehnologia ocupă astăzi un loc fruntaş în lista de priorităţi a fiecărui antreprenor. Oamenii de afaceri și-au dat seama că, prin introducerea tehnologiei în activitățile lor, pot ajunge cu ușurință la publicul lor ţintă. Astfel, își pot comercializa produsele mai repede și le pot oferi utilizatorilor o experienţă semnificativ îmbunătățită. În prezent, se poate spune că era transformării digitale a pus deja stăpânire pe mediul de afaceri.
Iată 3 sfaturi care te pot ajuta să îţi menţii afacerea pe un trend ascendent:
-
Angajează oamenii potriviți
Nu poți reuși prea mult timp să îți duci pe picioare de unul singur afacerea. La început poate fi o idee bună, dar apoi devine aproape imposibil. Astfel, vei avea nevoie să angajezi cel puțin o persoană pentru a putea dezvolta activitatea. Asta înseamnă că acea persoană trebuie să fie cea potrivită, care să-ți împărtășească valorile și cultura organizațională. Angajații buni sunt greu de găsit, dar și greu de păstrat. „Angajarea celor mai buni oameni posibili este o modalitate certă de a asigura o creștere rapidă”, a declarat Christian Lanng, CEO și co-fondator al furnizorului de software de afaceri Tradeshift.
-
Investeşte în sisteme performante
Indiferent de domeniul tău de activitate, vei avea nevoie de ajutorul tehnologiei. Nu doar pentru a evolua, ci și pentru a funcționa. Ca să poți folosi la maximum beneficiile ei, informează-te corect și alege produse de calitate. Fie că este vorba despre case de marcat, de cantare electronice, de sisteme de securitate ori de sisteme de facturare și gestiune online, acestea se vor dovedi a fi, în cel mai scurt timp, ajutoare de nădejde. O afacere care beneficiază de automatizarea vânzărilor și a marketingului este una care poate face față cerințelor impuse de evoluţia continuă a pieţii.
-
Focusează-te pe experienţa clientului
Părerea clienţilor este un factor decisiv în construirea sau nimicirea oricărei afaceri. Pentru ca aceasta să prospere, este nevoie de clienţi fideli, al căror număr să fie într-o continuă creştere. Dată fiind concurenţa acerbă din mai toate domeniile, pentru a-ţi putea păstra clienţii pe o perioadă cât mai mare de timp, este nevoie să le cunoşti atât de bine nevoile, încât să le poţi anticipa. Marile companii trebuie să recurgă la un proces greu, îndelungat şi costisitor pentru a putea cunoaşte care este, cu adevărat, părerea clienţilor. Consultarea clienţilor pentru a le oferi exact ceea ce își doresc trebuie să fie o prioritate pentru orice companie. Avantajul afacerilor mici este că pot gestiona mai uşor această parte a businessului, interacţionând uşor cu clienţii şi personalizându-le fiecare experienţă.
Dezvoltarea este importantă pentru orice afacere, dar contează să fii inteligent cu privire la modul în care îi planifici evoluția. Pentru asta, creșterea progresivă și deciziile deliberate în privința extinderii operațiunilor și a echipei sunt cele mai bune metode pentru a avea o afacere pregătită pentru succes în viitor. Cele trei sfaturi prezentate mai sus pot fi o modalitate excelentă de a reuşi acest lucru.
Sursa foto: Shutterstock