Lumea intră într-o nouă eră pentru IoT (Internet of Things). Din ce în ce mai multe tehnologii și produse inovatoare apar în viața noastră de zi cu zi. De exemplu, nașterea tehnologiei 5G, a tehnologiei pentru casă inteligentă, a mașinilor cu conducere autonomă, a asistenților virtuali precum Alexa, a dispozitivelor cu realitate augmentată și multe altele. Există atât de multe industrii care pot folosi IoT.
Una dintre industriile care ar beneficia incredibil de pe urma acestui lucru este industria de retail prin etichete electronice (ESL, pentru acronimul său în engleză).
ESL-urile sunt folosite de comercianții cu amănuntul pentru a afișa informații despre prețuri pe rafturi în locul etichetei tradiționale de hârtie. Datele arată că piața globală ESL este de așteptat să crească cu 30% în următorii ani și să atingă o dimensiune a pieței de 2 trilioane de dolari. Aplicarea ESL poate îmbunătăți problema erorilor, scurgerilor de date și a altor probleme cauzate de înlocuirea manuală a etichetelor de hârtie. Etichetele electronice pot afișa informații despre produse în mod clar, vizibil și precis.
În plus, cele mai multe dintre acestea sunt fabricate din plastic ABS, ceea ce le face mult mai durabile și mai greu de deteriorat, spre deosebire de omologul lor din hârtie. Bateria ESL poate dura până la 3 ani și chiar mai mult, aceste dispozitive consumă energie doar cu procesul de actualizare a datelor. Prin urmare, ESL sunt foarte potrivite pentru industria de retail, dar pot fi utilizate și în medii de depozitare, logistică, și multe alte industrii, precum industria farmaceutică. Farmaciile se confruntă cu o schimbare majoră când vine vorba de adaptarea la noile tehnologii. Legătura sa cu cele mai recente inovații științifice și impactul pe care aceste afaceri îl au asupra bunăstării cetățenilor, determină îmbunătățirea lor să reprezinte un pas înainte pentru societate în ansamblu.
Care sunt avantajele etichetelor electronice? În primul rând, îmbunătățește imaginea magazinului și satisfacția clienților prin reducerea erorilor. Un alt avantaj constă în reducerea costurilor (costul forței de muncă, costul materialelor) și a consumului de energie. Etichetele electronice fișează, întotdeauna, informații corecte și se pot actualiza promoțiile la articole în timp real. Mai mult decât atât, experiența de cumpărare a clienților este optimizată ceea ce poate determina fidelizarea clienților
Imaginați-vă pentru o clipă cum va fi viitorul retailului: producție la cerere, niveluri scăzute ale inventarieii stocurilor, eficiență ridicată și livrări rapide. Cu o introducere mai eficientă a datelor, comercianții cu amănuntul pot crea cea mai bună strategie de vânzări prin relația corespunzătoare dintre preț și vânzări. Cu alte cuvinte, datorită Big Data beneficiile vor fi enorme.
În esență, aceasta este o revoluție a datelor susținută de IoT. Tehnologia ESL nu numai că rezolvă o problemă, ci începe și o revoluție, îmbunătățind eficiența și optimizând costurile. Privind spre viitor, tehnologia ESL este mai ecologică decât hârtia tradițională, perfectă pentru companiile care doresc să-și reducă amprenta de carbon. În plus, în mediul de afaceri global, din ce în ce mai competitiv de astăzi, comercianții cu amănuntul trebuie să investească mai mult pentru a oferi consumatorilor o experiență nouă și mai bună de cumpărături în viitor. Tehnologia ESL va ajuta comercianții cu amănuntul să integreze datele online și offline, făcând astfel magazinele cu amănuntul mai productive.