Centrala pe cogenerare este proiectul cel mai important din portofoliul Fondului de Investiții în Energie Kazah-Român (FIEKR) și reprezintă un element esențial atât pentru rafinăria Petromidia, cât și pentru întregul sistem energetic național. La un proiect atât de important, partenerii logistici trebuie să fie la înălțimea așteptărilor. Recent, firma de transport agabaritic, Eastship, a livrat mai multe componente, inclusiv turbinele esențiale pentru acest proiect.
Transportarea acestora nu a fost o sarcină ușoară, însă, datorită profesionalismului angajaților Eastship și a flotei impresionante a companiei, totul a decurs fără probleme. În spatele acestei aparente simplități, a fost nevoie de multe ore de pregătire și planificare riguroasă, pentru a asigura siguranța încărcăturii, a angajaților și a participanților la trafic.
Echipa Eastship a acoperit toate aspectele transportului:
- Operațiuni portuare – au supravegheat descărcarea pieselor din navă și stocarea lor temporară în port, pe numitele „picioare de elefant”.
- Studiu de traseu – înainte de preluarea din portul Constanta, echipa Eastship a realizat o evaluare detaliată a traseului care urma să fie urmat. Această evaluare a inclus măsurarea înălțimii și lățimii pasajelor, identificarea obstacolelor și a altor factori care ar fi putut afecta transportul.
- Fixare prin lashing – aceasta presupune fixarea camioanelor cu chingi, pentru a asigura stabilitatea în timpul transportului. Deși pare un pas simplu, totul se face cu atenție și conform unei schițe detaliate.
- Transport însoțit de escorte de poliție – din cauza gabaritului depășit, a limitărilor traseului și a importanței strategice a încărcăturii, a fost necesar ca un echipaj de poliție să însoțească convoiul agabaritic pentru unele dintre transporturi.
Modalitatea în care au fost livrate cele două turbine este impresionantă și poate fi ușor observată prin intermediul internetului, existând clipuri video și imagini cu această operațiune.
Context
Pe 19 august 2020, prin intermediul Fondului de Investiții în Energie Kazah-Român (FIEKR), a fost semnat un contract cu Calik Enerji din Turcia, pentru construcția unei centrale pe cogenerare. Proiectul, cu o valoare de 140 milioane de dolari, are ca scop final generarea anuală a 11 milioane de dolari sub formă de impozite platite statului.
Cele mai citite articole
Până în prezent, lucrările au decurs conform programului stabilit și, dacă totul va fi în regulă, centrala ar trebui să devină funcțională la sfârșitul lunii iulie 2023.
În cadrul acestei construcții, cele mai importante piese tehnologice sunt cele două turbine principale. Transportul lor nu a fost deloc ușor, deoarece vorbim despre piese voluminoase, cu o greutate de peste 200 de tone fiecare, care trebuie transportate cu grijă pentru a ajunge la destinație într-o formă complet funcțională.
Cele două turbine au fost produse la fabrica Siemens din Finspang, Suedia și au fost transportate până în România prin intermediul transportului maritim, urmat de cel terestru. Folosirea acestor turbine în România reprezintă o premieră, motiv pentru care responsabilii au ales să lucreze cu profesioniștii de la Eastship, pentru a se asigura că totul va decurge în regulă în ceea ce privește transportul.
Despre Eastship
EASTSHIP este o companie cu capital 100% românesc, cu sedii în Constanța, Cluj-Napoca și București. Deși principalul său domeniu de activitate este Project Cargo (transportul mărfurilor care nu au dimensiuni suficient de mici pentru a fi transportate în containere), activitatea sa nu se limitează la acest aspect. EASTSHIP oferă servicii de Project management, Transporturi speciale, Mutări industriale, Servicii portuare, Brokeraj Barje și Agenturare Nave.
Compania EASTSHIP dispune de o flotă impresionantă, formată din peste 15 capete tractor, semi-trailere specializate de diferite dimensiuni și trailere modulare cu un număr total de 84 de axe. De asemenea, compania are la dispoziție macarale portuare și personal cu specializări diverse, inclusiv electricieni, sudorii și ingineri, pentru a gestiona cu succes fiecare detaliu al transportului maritim, terestru și fluvial. Echipa poate oferi suport în ceea ce privește documentele vamale, studiile de traseu, analizele de pod, survey-urile, ridicările și manipulările cu ajutorul cricurilor, construcțiile de rampe, calculul de încărcare și schițele de fixare a încărcăturilor.