Facebook Marketplace este o modalitate foarte bună de a vinde obiecte nedorite, fără a mai fi nevoiți să vă ocupați de vânzări în curte sau în garaj. De asemenea, vă oferă un acces mai mare la potențialii cumpărători care ar putea fi interesați de produsele dvs.
Fiți conștienți de faptul că pot apărea escrocherii, ca în cazul oricărei tranzacții online.
Eu am vândut multe articole pe Facebook Marketplace. Acest articol detaliază o duzină de moduri în care actorii răi pot profita de dumneavoastră.
Escrocheriile de pe Facebook Marketplace se împart în trei categorii: comunicare și plăți, precum și produse.
Veți putea evita să fiți înșelat dacă veți fi atent la potențialele probleme din aceste domenii.
Escrocherii pe Facebook Marketplace – Fiți atenți la comunicare
Facebook Marketplace facilitează efectuarea de plăți prin PayPal. Nu este nevoie să părăsiți Facebook Marketplace atunci când tratați cu cumpărătorii sau vânzătorii.
Escrocii vor încerca să vă convingă să îi contactați prin alte canale. Acest lucru vă poate expune la furtul de identitate și la escrocherii de plată.
Acestea sunt două metode pe care escrocii le folosesc pentru a vă elimina de pe Facebook.
Escrocii vor să vă verifice identitatea cu Google Voice
Escrocii vă vor cere numărul de telefon, apoi vă vor cere să le împărtășiți un cod de verificare Google Voice. Apoi vă trimit un SMS.
Escrocul își creează un cont Google Voice folosind numărul dvs. de telefon. Escrocul poate redirecționa apelurile și mesajele Google Voice către un alt număr. Dacă îi furnizați codul de verificare escrocului, îl ajutați să înșele alte persoane prin crearea unui cont cu numărul dvs. de telefon.
Evitați acest lucru. Nu fiți de acord cu nicio informație sau schimb de informații care vă face să vă simțiți inconfortabil. Puteți face videochat prin Facebook Messenger dacă persoana respectivă dorește cu adevărat să vă verifice identitatea.
Cadouri care vă cer să furnizați informații personale
Este foarte probabil să cădeți în plasa unei scheme de înșelăciune dacă vedeți un articol oferit gratuit dacă faceți clic pe un link și furnizați informații personale pentru a-l câștiga.
Cum să o evitați: Amintiți-vă vechea zicală: Dacă pare prea frumos ca să fie adevărat, probabil că este!
Escrocherii pe Facebook Marketplace: Fiți atenți
Facebook Marketplace oferă multe beneficii. Vă puteți comercializa produsele către persoane din afara cercului dumneavoastră apropiat. Cu toate acestea, puteți, de asemenea, să vă listați articolul pentru a fi preluat la nivel local, astfel încât să nu fie nevoie să îl expediați. Ridicarea locală poate fi, de asemenea, o modalitate de a plăti platforma. De aceea, trebuie să fiți foarte precaut.
Escrocherii cu aplicații de plată online
Escrocii pretind că folosesc o versiune îmbunătățită a aplicației de plată. Ei vă spun că, pentru a primi bani de la ei, va trebui să vă actualizați contul. Escrocii vă spun că există o taxă de actualizare și că vă vor rambursa banii. Ca dovadă, escrocul vă dă o chitanță falsă și vă solicită rambursarea. Acest lucru creează un sentiment de urgență. Nu vă lăsați păcălit!
Cum să evitați acest lucru: Deși există conturi de afaceri disponibile pentru aceste aplicații de plată, nu trebuie să vă faceți un upgrade pentru a trimite bani sau a primi fonduri. Dacă cineva vă dă o chitanță care precizează că trebuie să faceți upgrade, este falsă. Folosiți întotdeauna metode de plată sigure, precum cele folosite de NetBet Cazino.
Cerere de depunere/plată în avans
Unii vânzători vor solicita plăți parțiale sau integrale pentru a reține articolul până când îl ridicați. Nu ar trebui să faceți acest lucru, deoarece vânzătorul vă poate lua banii și poate vinde articolul în altă parte. Este posibil ca articolul să nu existe.
Evitați această înșelătorie. Atunci când ridicați un obiect, asigurați-vă că l-ați inspectat și că este în posesia dumneavoastră. Puteți achiziționa un articol care va fi expediat prin intermediul comenzii de plată de pe Facebook. Cu toate acestea, trebuie să știți că Facebook oferă asigurare de cumpărare pentru majoritatea comenzilor (dar nu toate). Facebook vă solicită să contactați mai întâi vânzătorul pentru a rezolva orice problemă.
Cerere de expediere a unui articol fără plată
Este un semnal de alarmă dacă sunteți de acord să ridicați un articol la nivel local, iar apoi vânzătorul vă cere să îl expediați. Un escroc ar putea să vă dea o chitanță falsă pentru expediere. Dacă plătiți articolul, precum și costurile de expediere în afara Marketplace, ați putea să vă luați adio de la o parte din bani.
Evitați această înșelătorie: Folosiți doar metodele de expediere aprobate de Facebook pentru articole. Nu fiți de acord cu nicio înțelegere secundară.
Cerere de rambursare pentru asigurare
Un escroc ar putea să vă trimită o chitanță falsă pentru a asigura articolul și apoi să vă ceară o rambursare.
Cum să evitați acest lucru Dacă articolul este suficient de scump, este posibil să aveți nevoie să fie asigurat în timpul transportului. Cu toate acestea, dumneavoastră și vânzătorul trebuie să vă puneți de acord asupra sumei, iar aceasta ar trebui să fie inclusă în cost. Asigurarea este, în general, accesibilă. USPS oferă asigurare pentru articole de până la 5.000 de dolari. Cu toate acestea, este posibil ca majoritatea obiectelor să nu necesite asigurare, deoarece Facebook oferă acoperire pentru achiziție pentru obiectele cu un preț mai mic de 2.000 de dolari.
Cele mai citite articole
Plată în exces
Escrocii vă trimit o captură de ecran care dovedește că au trimis mai mult decât ați fost de acord – și vă cer o rambursare integrală.
Cum să o evitați: Verificați suma de bani care v-a fost trimisă prin verificarea contului bancar. Nu credeți persoana care o pretinde.
Escrocherii în Facebook Marketplace Aveți grijă la produse
Înainte de a trece la escrocheriile cu produse propriu-zise, să facem o notă de siguranță:
Vă recomand să livrați sau să ridicați un produs față în față. Facebook este un bun exemplu. Nu invitați pe nimeni la dvs. acasă și nu oferiți informații personale.
Facebook vă permite să creați un plan de întâlniri în cadrul aplicației Messenger. Acest lucru vă permite să anunțați un prieten sau un membru al familiei unde mergeți. Facebook a oferit instrucțiuni despre cum să configurați și să partajați planurile de întâlnire.
Acum cunoașteți importanța siguranței. Fiți atenți la aceste escrocherii care pot afecta produsele achiziționate pe Facebook Marketplace.
Articole contrafăcute
Tricoul Cristiano Ronaldo Manchester United ar putea arăta grozav într-o postare pe Marketplace, dar este puțin probabil să fie licențiat oficial dacă este ieftin.
Evitați această înșelătorie: Verificați la producător înainte de a cumpăra. Cereți fotografii ale etichetelor sau ale ambalajului.
Proprietate de închiriat falsă
Escrocii ar putea încerca să vă seducă arătând fotografii care nu descriu cu exactitate starea actuală a chiriei. Chiar mai rău, aceștia vă pot arăta fotografii ale unor proprietăți care nu există.
Cum să evitați acest lucru Căutați adresa în Google Maps și vizualizați-o la nivel de stradă. Deși nu puteți deschide efectiv ușa, o fotografie a exteriorului vă va arăta dacă fotografiile pe care le vedeți pe Marketplace sunt autentice. Cereți o vizionare. Este puțin probabil ca un proprietar să vă ceară să plătiți chiria fără să vedeți proprietatea și/sau să semnați un contract de închiriere.
Momeală și schimb
Escrocii ar putea încerca să vă păcălească prin postarea unor fotografii care nu reflectă cu exactitate starea obiectului vândut. Ei speră că nu veți observa nicio diferență. Ei ar putea chiar să schimbe prețul.
Cum să evitați acest lucru Notați starea și prețul articolului înainte de a face o achiziție în persoană. Dacă fotografiile din anunț arată o căruță roșie curată, strălucitoare și fără zgârieturi, dar articolul real nu este la fel de bun, vă rugăm să vă exprimați. Faceți o fotografie a sumei după ce ați convenit asupra prețului. De asemenea, puteți consulta mesajele de pe Messenger. În primul rând, contactați vânzătorul pentru a rezolva orice diferențe referitoare la articolele pe care le-ați expediat folosind Facebook shipping și checkout. Dacă acest lucru nu reușește, planul de protecție a achizițiilor de la Facebook vă poate ajuta să obțineți o rambursare. Acesta este un alt motiv pentru a utiliza platforma Marketplace pentru tranzacții.
Bunuri deteriorate
Cumpărătorul susține că articolul a ajuns deteriorat și solicită o rambursare. Sunteți dispus să îl credeți? Dacă mint și nu aveți încredere în ei, atunci le-ați oferit articolul gratuit.
Cum să o evitați:
Facebook oferă protecție pentru vânzători împotriva reclamațiilor pentru pachete pierdute sau furate, atâta timp cât trimiteți articolul la timp cu o etichetă de expediere generată de Facebook.
Ce puteți face dacă sunteți înșelat?
Deși v-am furnizat informațiile de care aveți nevoie pentru a vă păstra banii și identitatea în siguranță, este posibil ca lucrurile să se întâmple. Ce se întâmplă dacă sunteți înșelat?
Facebook nu vă va ajuta prea mult, din păcate. Facebook nu precizează în mod expres ce va face după ce raportați o problemă. Există modalități de a raporta cumpărătorii și vânzătorii și puteți, de asemenea, să descrieți modul în care ați fost înșelat.
Veți observa acest text în partea de jos a oricărei pagini de Facebook unde puteți raporta o problemă cu un vânzător. Acesta spune: “Contactați poliția locală pentru asistență imediată dacă sunteți în pericol sau sunteți victima unei escrocherii”. Deși fiecare agenție este unică, nu este realist să vă așteptați la un răspuns puternic din partea autorităților locale pentru o tranzacție pe Facebook care a mers prost. Urmați sfaturile de mai sus pentru a vă găsi cea mai bună strategie.
Gânduri finale
Este ușor să rămâneți în siguranță în fața escrocheriilor de pe Facebook Marketplace dacă vă amintiți aceste trei puncte: Fiți precaut cu privire la modul în care comunicați, la modul în care plătiți și asigurați-vă că primiți ceea ce ați plătit. Acest lucru va crește probabilitatea ca tranzacțiile dvs. pe Facebook Marketplace să fie bune.